logo
Vítáme Vás v katalogu info-turistiky, ubytování a hotelových balíčku. Máme tu pro Vás mnoho možností v informacích jak o turistice, sportu, ubytování a mnoha dalších.

Čtvrtek (09.05.2024)
SVÁTEK: Ctibor
ZÍTRA: Blažena

*** Autoservis Louny - Autoservis - pneuservis Kočina

Telefon: +420 415 656 116
Webové stránky: www.autodilykocina.cz
Typ: Autoservis - pneuservis
Oblast: Severní čechy
Město: Louny
Adresa: Postoloprtská 2968 Louny 44001
Cena: dle ceníku nebo dohodou e-mail:servis@autodilykocina.cz

Zobrazit na mapě

-

Miroslav Kočina

-

Autoservis - pneuservis Miroslav Kočina Louny

/Autoservis se nachází vedle Lídlu/


nabízíme Vám

veškeré mechanické opravy vozidel

/pro všechny značky osobních vozidel/

diagnostika, opravy a seřízení motorů

seřízení geometrie přední nápravy

pneuservis + prodej pneu, disků a přísl.

prodej autodoplňků

prodej náhradních dílů

příprava na  STK a zajistění STK +  EM

klimatizace

montáž tažných zařízení

-

Miroslav Kočina


pracovní doba


po-pá 7:00 - 17:00 hod.


orientační mapkaotevřít obrázek

 


http://www.autodilykocina.cz

Advertisement

 

Image

 

nahled nahled  nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled
  

 

Poradna


POVINNÁ VÝBAVA MOTOROVÝCH VOZIDEL

Povinná výbava motorových a přípojných vozidel při provozu na pozemních komunikacích je
upravena § 32 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojůč. 341/2002 Sb., o schvalování technické
způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znění
pozdějších předpisů, který byl novelizován vyhláškou 283/2009 Sb., která je účinná od
15.9.2009 a jehož znění po této novelizaci je následující:

(1)
Pro vozidla kategorií M a N (pozn. autora -kategorie vozidel viz. níže) se požaduje vždy tato
výbava:
a)
náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické
instalaci používány,
b)
po jedné náhradní žárovce výměnného zdroje světla od každého druhu užívaného
v
zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně,
s
výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,


c)
příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň
největší technicky přípustné hmotnosti na
nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti
zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části
způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,


d)
klíč
na matice (šrouby) kol vozidla,


b)
náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně
upevněno v držáku zajišťujícím,
že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě,
kdy je na vozidle použito více rozměrů
kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny
tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.


(2)
Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly
rozměrů
podle písmene e) se nevztahuje na
a)
vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující
nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel
kategorií M a N s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena
prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,

b)
městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou
provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého
provozovatele,


c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky
umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro
bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě
bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě
na celém území České republiky;
toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009
pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako
vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou.
Toto ustanovení platí obdobně
i na přípojná vozidla v soupravě
s vozidly kategorie M a N.


(3)
Pro vozidla kategorií T a SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro
jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.
(4)
Přívěsya návěsy s výjimkou vozidel kategorií O1 a OT1 a požárních přívěsů
musí mít
náhradní kolo s ráfkem a s pneumatikou předepsaného druhu a rozměru upevněné v držáku,
který zajišťuje, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N.
Tahač
návěsu může mít náhradní kolo umístěno na připojeném návěsu. V provozu může jízdní
souprava, v případě
stejných rozměrů
pneumatik a stejného provedení kola, mít jedno společné
náhradní kolo. Tato povinnost se nevztahuje na přívěsya návěsy kategorie OT, které jsou
provozovány na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého
provozovatele. Pro povinné vybavení přívěsu a návěsu náhradním kolem platí ustanovení
odstavce 2 písm. c) obdobně.
(5) Motocykly a motorové tříkolky musí mít ve výbavě
minimálně
jednu náhradní pojistku.
(6)
Každé motorové vozidlo, kromě
mopedu a motokola, jednonápravového traktoru s přívěsem
a motorového vozíku, musí být vybaveno příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí
první pomoci (obsah lékárničky na: www.prestupkyvdoprave.cz/lekarnicka.html). Pro požární
automobily je výbava příslušným druhem lékárničky stanovena zvláštním právním předpisem.
Obsah lékárničky se ukládá do samostatného pouzdra. Lékárnička se ve vozidle ukládá
v
takovém prostoru, aby na ni nemohlo dopadat přímé sluneční světlo (záření). Úložný prostor
pro lékárničku musí být suchý a čistý a musí být snadno přístupný. U vozidel pro hromadnou
přepravu cestujících se lékárnička umísťuje na označeném a přístupném místě

v prostoru
vozidla určeném pro cestující. Provozovatel vozidla musí lékárničku udržovat v řádném stavu
a
jednotlivé druhy zdravotnických potřeb obměňovat. Doba použitelnosti jednotlivých druhů
zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava
a
použití
podle druhů
vozidel jsou uvedeny v příloze č. 14. Použití jednotlivých druhů
autolékárniček
a)
vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností více než 80 cestujících velikost III,


b)
vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností do 80 cestujících včetně
velikost II,


c)
ostatní motorová vozidla s nejméněčtyřmi koly velikost I, pro vozidla městské hromadné
přepravy osob je dostačující autolékárnička velikosti II bez ohledu na jejich obsaditelnost.


(7)
Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla,
s
výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů
spřívěsem, motorových vozíků
a
vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem
homologovaným podle předpisu EHK č. 27.
(8)
Nové vozidlo výrobce při jeho předávání prodejci vybavuje minimální výbavou podle
odstavců
1 a 5, pokud není stanoveno v odstavcích 2 až 4 jinak.
(9)
Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě
osob kromě
místa řidiče, musí být vybaven
jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B,
ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B a sanitní
vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B podle technické normy.
(Pozn. autora: ČSN EN 3 -4. Přenosné hasicí přístroje. Část 4: Množství a náplně, minimální
požadavky na hasicí
schopnost.
)
(10)
U hasicích přístrojů
je potřebné provedení posouzení shody výrobku autorizovanou osobou.
Hasicí přístroj se ve vozidle upevňuje do úchytu pro umístění ve směru svislém nebo
vodorovném tak, aby spolehlivě
odolával zrychlení nejméně

6 gve směru čelního nárazu vozidla, a umísťuje se na dobře viditelném a snadno přístupném
místě,přičemž jeden přístroj
se instaluje v bezprostřední blízkosti řidiče vozidla.

(11)
Motorová vozidla musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního
materiálu podle jiného právního předpisu. (Pozn. autora: § 3 vyhlášky č. 30/2001 Sb., který
zní:
"Oděvním doplňkem jsou šle oranžové nebo žlutozelené barvy doplněné pruhy z
retroreflexního materiálu (dále
jen "šle") nebo vesta oranžové nebo žlutozelené barvy doplněná pruhy z retroreflexního
materiálu."
UPOZORNĚNÍ !!! Platnost tohoto odstavce je až od 1.1.2011 !!!)
KATEGORIE VOZIDEL

Základní rozdělení vozidel do kategorií:

L motorová vozidla zpravidla s méně
než čtyřmi koly
M motorová vozidla, která mají nejméněčtyři kola a používají se pro dopravu osob
N motorová vozidla, která mají nejméněčtyři kola a používají se pro dopravu nákladů
Opřípojná vozidla
T traktory zemědělské nebo lesnické
S pracovní stroje
R ostatní vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených kategorií

Kategorie vozidel L se člení

LA moped (dvoukolové) -zdvihový objem válců
do 50 cm3 (při pohonu spalovacím motorem) a
maximální konstrukční rychlost do 45 km/h při jakémkoli druhu pohonu
LB moped (tříkolka) -zdvihový objem válců
do 50 cm3 (při pohonu spalovacím motorem) a
maximální konstrukční rychlost do 45 km/h při jakémkoli druhu pohonu; s jakýmkoli
uspořádáním
kol a moped (lehká čtyřkolka) -hmotnost v nenaloženém stavu je menší než 350 kg, do čehož
se
nezapočítává hmotnost baterií v případě
el. vozidel, dále, maximální konstrukční rychlost je nižší
než 45 km/h a zdvihový objem válců
je menší než 50 cm3 u zážehových motorů
nebo pro jiné
druhy motorů
maximální čistý výkon nepřesahuje 4 kW
LC motocykl (dvoukolové) -zdvihový objem válců
nad 50 cm3 (při pohonu spalovacím motorem)
nebo maximální konstrukční rychlost nad 45 km/h při jakémkoli druhu pohonu
LD motocykl s postraním vozíkem (se třemi koly) -zdvihový objem válců
nad 50 cm3 (při


pohonu spalovacím motorem) nebo maximální konstrukční rychlostí nad 45 km/h při
jakémkoli
druhu pohonu; se třemi koly uspořádanými nesouměrně
vzhledem ke střední podélné rovině
LE tříkolka -zdvihový objem válců
nad 50 cm3 (při pohonu spalovacím motorem) nebo
maximální konstrukční rychlostí nad 45 km/h při jakémkoli druhu pohonu; se třemi koly
uspořádanými souměrně
vzhledem ke střední podélné roviněčtyřkolka -jiné než lehké tříkolky,
jejichž hmotnost v nenaloženém stavu nepřesahuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k
přepravě
nákladů, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě
el. vozidel a dále, u nichž
maximální čistý výkon motoru nepřesahuje 15 kW

Kategorie vozidel M se člení

M1 vozidla, která mají nejvýše osm míst k přepravě
osob, kromě
místa řidiče, nebo víceúčelová
vozidla
M2 vozidla, která mají více než osm míst k přepravě
osob, kromě
místa řidiče, a jejichž největší
přípustná hmotnost nepřevyšuje 5000 kg
M3 vozidla, která mají více než osm míst k přepravě
osob, kromě
místa řidiče, a jejichž největší
přípustná hmotnost převyšuje 5000 kg

Kategorie vozidel N se člení

N1 vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg
N2 vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, avšak nepřevyšuje 12000
kg
N3 vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost převyšuje 12000 kg

Kategorie vozidel O se člení

O1 přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg
O2 přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, nepřevyšuje 3500
kg
O3 přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, nepřevyšuje
10000
kg
O4 přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 10000 kg


nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled