-
-
Klempířské, pokrývačské, izolatérské a tesařské práce.
KLEIZOL - Rubek & syn
Hlavní 118, 431 63 Perštejn
-
Jan Rubek tel: 777 987 391
e-mail: info@kleizol.cz
Lukáš Rubek tel: 777 279 228
e-mail: info@kleizol.cz
-
Celé dny ve výškách, krásné a jistě nevšední výhledy. To by mě bavilo. Co baví vás, Lukáši?
Různorodost prací, protože žádná zakázka není stejná. Každou chvíli se setkávám s nějakými novinkami v oboru – materiály, technologie – a člověk pak má dobrý pocit z toho, že mohl zákazníkovi doporučit pro něj právě to nejlepší řešení. Výsledek práce je pak vynikající a zákazník je maximálně spokojený. Samozřejmě při zachování nejlepšího poměru cena/výkon.
Máte rodinnou firmu. Má to jistě své výhody i nevýhody. Jak je to u vás?
Otec začal podnikat v roce 1992, to mi bylo 10 let. Už v té jsem taťkovi chodil pomáhat do dílny. Od roku 2008 s ním pracuji na plný úvazek. Neříkám, že je vždy vše v pohodě, ale vždy nám jde o jedno, a tím je spokojený zákazník. Rodinné firmy jsou velmi dobrá věc, protože si lidi mezi sebou věří a to je přece strašně důležité věřit svému partnerovi. Pokud budete mít kvalitní rodinnou firmu, je to zároveň vaše poslední zaměstnání až do důchodu (smích).
Tak to považuji za jednoznačnou výhodu! Tak mi prozraďte, jak vypadá vaše typická zakázka.Většinou zavolá zákazník, že něco potřebuje, dejme tomu rekonstrukci střechy. Domluvíme si první schůzku a to přímo u zákazníka. Provedeme zaměření střechy a společně vybereme materiály. Následuje vypracování velice podrobné cenové nabídky. Po odsouhlasení se domluví termín realizace, podepíše smlouva, nakoupíme materiál, provedeme, co jsme slíbili a všichni jsou spokojení (smích)… Není na tom nic neobvyklého. Takhle to přeci musí probíhat u každého řemeslníka.
No, divil byste se. Ne všichni řemeslníci jsou ti „nej“. Pochlubte se, na které zakázky jste opravdu hrdí?
V Kadani jsme dělali rekonstrukci velice složité střechy a zákazník nám nechal volné ruce ve výběru materiálů a doplňků. S touto střechou jsme se zúčastnili soutěže o nejzajímavější provedení střechy a umístili jsme se na krásném 5. místě ze 120 střech.
Tak to gratuluji! To ale byla střecha z novodobých materiálů..
Ano, jednalo se o asfaltové šindele…
No a co něco historického? Pracovali jste už třeba s břidlicí?
V Klášterci nad Ohří jsme na náměstí dělali rekonstrukci střechy, kde si zákazník přál to nejlepší s důrazem na zachování rázu historického místa. Tak jsme mu navrhnuli právě přírodní břidlici. Střecha byla plná detailů a celý nádherný výsledek podtrhnulo zlaté slunce umístěné na komíně.
-
-
Takže vy umíte střechu nejen udělat na klíč, ale ještě vyšperkovat?
No samozřejmě! Je libo větrnou korouhev nebo vodní chrlič? Žádný problém!
Jak získáváte zakázky?
Většinou se o nás zákazníci dovědí od dřívějších zákazníků, takže na doporučení. Od té doby, co jsme na portálu NejŘemeslníci, reklamu vlastně moc řešit nemusím…
Co Vás při Vašem podnikání nejvíce trápí?
Že má den jenom 24 hodin. Je těžké uspokojit všechny zákazníky, někteří zákazníci čekají i rok, jen aby měli práci udělanou právě od nás.
-
-
No, to máte trpělivé zákazníky…ale je to pro vás známka toho, že svou práci děláte dobře. Na kvalitu se vyplatí počkat si. Vraťme se ale k NejŘemeslníkům. Jak se vám u nás líbí?
Vítám zpětnou reakci od zákazníka. Reference je snad nejdůvěryhodnější reklama. Nechci se chválit, ale přes NejŘemeslníky naše firma už získala tolik zakázek, že jsme museli omezit naše pole působnosti, abychom stačili uspokojit všechny zákazníky.
Tak to mě velmi těší. Ráda slyším, že i naše práce má smysl. No, tak jsme se hezky navzájem pochválili, je na čase obohatit něčím také naše čtenáře. Dejte jim nějakou radu nebo doporučení ze svého oboru.
Poslední dobou se neustále setkávám s tím, jak různí prodejci pomlouvají konkurenční výrobce. Zákazníkům bych doporučil následující: když se mezi něčím rozhodujete, podívejte se, jaké má ta daná věc NEVÝHODY a pak až výhody. Dobré je také uvědomit si, že kvalita musí být vždycky na prvním místě a že kvalitu tvoří detail.
Děkuji za rozhovor.
Dana Říhová
-